Zoeken in deze blog

zaterdag 26 april 2014

Met vlag en wimpel

Vandaag op de eerste Koningsdag (moet nog steeds wennen aan dat woord, hoe moet het nu met "Oranje booven, Oranje booven, Leve de Koning...."? Er mist daar toch een stuk tekst...) ben ik bezig geweest aan een kijkdoosje voor waxinelichtjes. Had een leuk voorbeeld gezien op You Tube van een SU-collega Bev uit Canada.

Het envelope punch board werkt erg prettig. Zeker aan de hand van een modelletje zoals dit van Bev.
In haar video gebruikt zij een Oval Die om het luikje te maken. Laat ik die nou niet bezitten, wel een ovalen pons. Omdat het luikje in het tweede vak moest komen, heb ik het papier dubbel gevouwen en geponst. Omdat dat een tweede luik gaf, vond ik dat de andere kant ook een luik moest krijgen. Het geheel werd daardoor wat onstabiel, daarom maakte ik aan de binnenzijde een versteviging met een stukje sheet. Dat ging goed, maar ik vond de luiken toch niet zo mooi vallen. Toch maar de teksten nagemaakt zoals Bev dat deed in haar video.
De top heb ik versierd met vlaggetjes. Deze komen net als de teksten, de ster en het hart, en de stippels uit de set Perfect Pennants (zie blz. 27 voorjaarscat.). Omdat de streepjesvlag te lang leek dacht ik hem eerst af te knippen maar bedacht hiervoor de zigzag-rimpeling. De vlaggetjes bovenop verder versierd met geponste mini-bloemetjes en pareltjes.
Nadat de waxinelichtjes waren beplakt met het leuke gouden Watercolor Wonder Designer Washi Tape (zie blz. 22 in de voorjaarscat.) mochten ze in het doosje.
Leuk geheel geworden toch?


  










Aldus: met vlag en wimpel, voor deze Koningsdag.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Yolanda,
    Wat een mooi kijkdoosje! Mooie kleurtjes bij elkaar. En Stampin' Up werkt zo fijn! Veel positieve reacties op de workshop gehad.
    Ga zo door!
    Groetjes Barteline

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.