Zoeken in deze blog

zaterdag 27 augustus 2016

Artistically Asian cards workshop

Afgelopen week stond bij Attelyootje een workshop Asian Art Cards op het programma.
Omdat ik niet alleen met de prachtige stempelset Artistically Asian wilde werken zocht ik ook de stempelset Hopeful Thoughts erbij. De boom met de bloesemblaadjes doet me denken aan Cherry Blossom tijd, waarmee de lente wordt ingeluid. In het Japans staat de Cherry Blossom symbool voor (de vergankelijkheid van het) leven, in het Chinees staat ze symbool voor vrouwelijkheid en elegantie.


Achteraan staat een kamerschermkaart (room devider card). De paneeltjes zijn gemaakt door vellum te bestempelen met Versamark, en vervolgens te heatembossen met het nieuwe koperkleurige embossingpoeder. Het ziet er zo gaaf uit!
Het model is makkelijk te maken, maar het uitsnijden van de panelen is even een werkje, maar gaat verschrikkelijk goed met de Stampin' Trimmer!
En voor de sierlijke pootjes is een gouwe ouwe pons gebruikt: de Decoratieve Label Punch.


Voor de staande kaart (links) is de achtergrond met clearembossingpoeder geëmbosst. Het muntje is gemaakt door met goudpoeder te embossen, ponsen met twee maten Circle Punches, één uit het zwarte cardstock, en één uit Gold Foil Sheet. Wat ik overigens ook gebruikte om de mat achter de bloemstempel te gebruiken. De bloem is trouwens ook geëmbosst met clear embossingpoeder. Staat erg mooi!



De rechter kaart is echt niet moeilijk: de paneeltjes zijn uit het midden in een raster gestempeld: hiervoor heb ik het kleinste clearblock (block A) gebruikt om mee te stempelen. Eenvoudig op het inktkussen deppen en afdrukken. Dat de afdruk niet helemaal gevuld is, is juist fantastisch!



Aan de binnenkant van de kaart zijn teksten geplaatst. Chinese of Japanse "Zen-zinnen". Ik weet niet welke karakters de zinnen uitbeelden maar ik vind de teksten erg mooi. 



-

Vaak wordt er gevraagd om tevoren workshopvoorbeelden te showen. Dat wil ik graag doen, echter, mijn inspiratie komt vaak later dan het plan... Bovendien: het effect van een verrassing is toch vele malen leuker? Ik hoor dan ook vaak: het overtreft onze verwachtingen, het is allemaal heel leuk en verrassend.
Wil je ook eens een workshop meemaken? In mijn agenda staan er nog meer gepland, wees welkom en laat je verrassen! Het moment is te leuk om te missen.
En wil je deze wokshop workshop ook doen? Het kan, een workshop hoeft niet eenmalig plaats te vinden wat mij betreft, ik vind het leuk om te doen! Dus meld je gerust aan, een datum kan altijd worden gevonden in overleg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.